Prečo je pitný režim dôležitý, a to hlavne pri cvičení?

10.05.2016 20:44
Určite vieš, že denne veľa tekutín vylúčiš, vypotíš a vydýchaš. A tým dupľom keď cvičíš! Dehydratáciu možno ani tak nepociťuješ, a hlavne vekom pocit smädu klesá, no musíš naň dbať ak chceš aby telo fungovalo správne a na plné obrátky. Pitný režim treba dodržiavať aj kôli spaľovaniu tuku (vedci dokázali, že ak je pri tukovej bunke nedostatok tekutín, nedokáže sa tak efektívne využiť a spáliť ako keď je správne zásobená tekutinami), a aj kôli naberaniu a formovaniu svalovej hmoty (po náročnom tréningu je potreba doplniť zásoby svalového glykogénu, ktorý sa dopĺňa zo sacharidov, ktoré na seba viažu tekutiny). Takže ak piješ málo, tvoje pokroky v chudnutí a formovaní postavy sú tým pádom spomalené. Zdravý človek by mal v kľudovom režime vypiť aspoň 0,75 - 1 liter tekutín na každých 30kg telesnej hmotnosti denne, a pri zvýšenom výdaji energie by mal príjem tekutín priamo úmerne prispôsobovať.
Zajtra si to schválne skúste zmerať, či toľko vypijete ;)

Kontakt

Peter Muráň 0911/092 580 pepo.muran@gmail.com