POĎME KU SAMOTNÉMU TRÉNINGU. AKO VYBRAŤ TEN SPRÁVNY TRÉNING? KTORÝ TRÉNINGOVÝ PLÁN JE PRE MŇA VHODNÝ?

10.05.2016 20:07

Ak si úplný začiatočník, tak tvoje svaly zareagujú na každý podnet, a rýchlo sa pretrénujú. Preto je vhodné vybrať iba po jednom cviku na každú svalovú partiu a prvé mesiace byť verný FB (fullbody) tréningu, kde precvičíš celé telo do 60-75 minút. Výhodou tohto tréningu je frekvencia precvičenia každého svalu. Keďže FB tréning môžeš cvičiť každý druhý deň, tak tvoje svaly dostávajú stimul aby rástli a spevňovali sa 3-4x týždenne! Po čase sa však svaly adaptujú na záťaž a už im FB tréning nemusí stačiť. Už si mierne pokročilý a musíš buď zmeniť cviky za ťažšie a stále cvičiť FB tréning, alebo skúsiť vysokofrekvenčný split, kde si telo rozdelíš do dvoch dní a cvičíš systémom dva dni tréning a deň máš tréningové voľno. Tento vysokofrekvenčný split má zasa tú výhodu, že už nemáš iba po jednom cviku na svalovú partiu, ale napríklad po dva cviky, čiže máš vyšší objem práce a precvičíš telo 2x týždenne. Ak už cvičíš rok a viac, a zaznamenávaš stagnáciu (žiadny pokrok v sile alebo v raste a formovaní svalov), je tu ďalšia varianta tréningu, a to je split 3+1 (tri dni cvičíš a den oddychuješ) kde rozdelíš telo do troch dní. Tento tréning sa stále radí medzi vysokofrekvenčné splity, keďže aj pri tomto splite precvičíš telo 2x tyždenne a máš zasa o niečo väčší objem práce. Ďalej by som v delení tela do viacej dní pokračoval iba v ojedinelých prípadoch kedy treba šokovat telo, no skôr by som sa v prípade stagnácie aj pri splite 3+1 snažil iba o obmenu tréningového plánu, cvikov, rozdelenie partií, poprípade pridania nejakých intenzifikačných metód. 
Postup pri výbere tréningu máte, tak si snáď vyberiete ten správny ;)
PS: Samozrejme je mnoho iných postupov, treningových rutín, či už silové, kondičné, kruhové atď, no ja som vám priblížil práve to najžiadanejšie a to tréning pre nabratie, spevnenie a formovanie svalovej hmoty.

Kontakt

Peter Muráň 0911/092 580 pepo.muran@gmail.com