Ktoré cviky si vybrať do tréningu?

22.11.2016 12:09

To všetko záleží od toho ako dlho trénuješ, či robíš nejaký šport, koľko máš rokov, aký je tvoj cieľ, či máš za sebou nejaké zranenie, či máš nejaké obmedzenia a mnoho ďalších vecí. Niekedy to je naozaj dilema a často vidno, že si ľudia vyberajú zlé cviky a nezvládajú cvičiť technicky správne. Aj v tomto platí postupnosť. Ak si úplný začiatočník, radím ti vybrať si jednoduchšie cviky, kľudne  na strojoch, kde máš vedený pohyb, aby si nemal problémy s motorikou a aj niečo odcvičil :) 

Postupom času treba prechádzať na čoraz obtiažnejšie a náročnejšie cviky. Napríklad: prvý cvik na nohy si daj legpress, po mesiaci až dvoch keď už budeš zvládať techniku na 100% a zosilnieš vyskúšaj hacken drepy, potom prejdi na drepy na multipresse, a ak pôjde všetko hladko, tak vyskúšaj drepy s voľnou činkou ;) Radšej postupnosť v cvičení, ako robiť cvik technicky zle a zraniť sa!

To všetko záleží od toho ako dlho trénuješ, či robíš nejaký šport, koľko máš rokov, aký je tvoj cieľ, či máš za sebou nejaké zranenie, či máš nejaké obmedzenia a mnoho ďalších vecí. Niekedy to je naozaj dilema a často vidno, že si ľudia vyberajú zlé cviky a nezvládajú cvičiť technicky správne. Aj v tomto platí postupnosť. Ak si úplný začiatočník, radím ti vybrať si jednoduchšie cviky, kľudne  na strojoch, kde máš vedený pohyb, aby si nemal problémy s motorikou a aj niečo odcvičil :) 
Postupom času treba prechádzať na čoraz obtiažnejšie a náročnejšie cviky. Napríklad: prvý cvik na nohy si daj legpress, po mesiaci až dvoch keď už budeš zvládať techniku na 100% a zosilnieš vyskúšaj hacken drepy, potom prejdi na drepy na multipresse, a ak pôjde všetko hladko, tak vyskúšaj drepy s voľnou činkou ;) Radšej postupnosť v cvičení, ako robiť cvik technicky zle a zraniť sa!

Kontakt

Peter Muráň 0911/092 580 pepo.muran@gmail.com