KEDY ROBIŤ KARDIO AK CHCEŠ SCHUDNÚŤ?

10.05.2016 20:09

 
Samozrejme v chudnutí je najdôležitejšia strava, takže ak nemáš poriešenú správnu diétu ani nemusíš ďalej čítať, lebo ti to nepomôže :)
 
Počas námahy sa začnú spaľovať najskôr glykogénové zásoby a až potom tuky, čo znamená, že pre nás bude najrozumnejšie robiť kardio vtedy, kedy sú zásoby glykogénu na čo najnižšej úrovni. Z toho vyplýva, že pokiaľ nechceme na kardiu stráviť zbytočne hodiny času, tak je lepšie dať kardio ráno nalačno alebo po tréningu, na ktorom pri cvičení vyčerpáme veľkú časť svalového glykogénu. Takto nám stačí stráviť menej času na kardiu ako keby ideme na kardio v inú dobu. Pokiaľ však chceme uchrániť čo najviac svalovú hmotu, je vhodné oddeliť aeróbnu činnosť od silového tréningu, takže je lepšie ísť na kardio ráno nalačno. Nemusíte kontrolovať tepovú frekvenciu a nemusíte sa riadiť podľa nejakých tabuliek kde si presne vypočítate akú tepovú frekvenciu by ste mali udržiavať. Treba sa riadiť pocitom a faktom, že kardio má byť intenzívne tak, že budete tak zadýchaný, že nedokážete povedať súvisle jednu vetu. Takto intenzívneho kardia stačí oveľa menej (10-30 minút), a telo spaľuje ešte niekoľko hodín po takomto intenzívnom kardiu.

Kontakt

Peter Muráň 0911/092 580 pepo.muran@gmail.com