Kedy je chlad dobrý, a kedy zasa nie?

22.11.2016 12:35

Chlad určite neodporúčam pred tréningom a popri tréningu. Popri tréningu je viac než vhodné, aby si telo rozohrial. Keď začneš cvičiť chladný, veľmi rýchlo si môžeš natiahnuť, natrhnúť, alebo utrhnúť sval, svalový úpon, alebo šlachu. Najskôr treba dostať sval na ,,prevádzkovú,, teplotu, a až potom ho zaťažovať! 

Naopak po tréningu je chlad vhodný. Urýchľuje regeneráciu a zrýchľuje metabolizmus tým, že zrýchľuje prekrvenie tých častí tela, ktoré chladíme ;)

V chladných dňoch treba teda radšej cvičiť v teplákoch a mikine, a po treningu bachnúť studenú sprchu ;)

Chlad určite neodporúčam pred tréningom a popri tréningu. Popri tréningu je viac než vhodné, aby si telo rozohrial. Keď začneš cvičiť chladný, veľmi rýchlo si môžeš natiahnuť, natrhnúť, alebo utrhnúť sval, svalový úpon, alebo šlachu. Najskôr treba dostať sval na ,,prevádzkovú,, teplotu, a až potom ho zaťažovať! 
Naopak po tréningu je chlad vhodný. Urýchľuje regeneráciu a zrýchľuje metabolizmus tým, že zrýchľuje prekrvenie tých častí tela, ktoré chladíme ;)
V chladných dňoch treba teda radšej cvičiť v teplákoch a mikine, a po treningu bachnúť studenú sprchu ;)

Kontakt

Peter Muráň 0911/092 580 pepo.muran@gmail.com