JE ROZCVIČKA PRED TRÉNINGOM TAKÁ DÔLEŽITÁ?

10.05.2016 20:06

 Ako sa správne rozcvičiť? Vo fitku často kladená otázka. Tak si to poďme v skratke zhrnúť. Počítame s tým, že ste sa už zahriali na kardiu, a teraz je potreba rozhýbať svaly. Poznáte dynamický strečing? Práve ten je vhodný pred ťažkými váhami. Je to rozcvička akú nás učili už na základných školách, kde kmitáte rukami, nohami, krútite hlavou, prehýbate sa a robíte kadejaké ďalšie pohyby, len aby ste sa cítili fit a pripravený na záťaž. Len pozor, aby ste si to nepomýlili so statickým strečingom, kde držíte sval v natiahnutí, pretože týmto strečingom oslabíte svaly pred tréningom! Statický strečing teda až po tréningu na uvoľnenie. Keď sa rozcvičíte krátkym kardiom a dynamickým strečingom, je čas prejsť na jednotlivé cviky. Odporúčam ešte pred jeho začatím tzv. pracovných sérií začať s jednou až dvoma ľahkými zahrievacími tzv. warm up sériami. Trošku prekrvíte, zahrejete a predpripravíte svaly, šľachy a kĺby na ťažšiu váhu, čím vyvíjate menší stres na tieto miesta a vyvarujete sa tým zraneniu. Dúfam, že vás v najbližších dňoch uvidím všetkých správne sa rozcvičovať :) 

Kontakt

Peter Muráň 0911/092 580 pepo.muran@gmail.com