AKÝ JE NAJVHODNEJŠÍ POČET OPAKOVANÍ V JEDNEJ SÉRII?

10.05.2016 20:11

 
Ako sa líšia zamerania v tréningových plánoch, tak isto sa menia aj počty opakovaní v sérii. Pokiaľ ti ide výlučne o silu a silový tréning, je vhodné sa držať od 1 po maximálne 6 opakovaní v sérii, pretože pri tomto počte opakovaní používaš naozaj ťažkú váhu. Keď chceš naberať a formovať svaly, je vhodné ísť s opakovaniami trošku vyššie a to od 6 po 12 a v niektorých prípadoch až na 15 opakovaní v sérii. Pri objemovom/formovacom tréningu závisí aj od cviku ktorý cvičíš. Ak cvičíš izolovaný cvik na konci tréningu, ktorým chceš sval už len doraziť a prekrviť, tak je rozumnejšie ísť v rozsahu 12 až 15 opakovaní v sérii. Naopak pri ťažkom viackĺbovom cviku, ktorý máš na začiatku tréningu je lepší rozsah 6 až 12 opakovaní kôli ťažšej váhe, ktorou dáš poriadny stimul svalu rásť. Ak ti ide iba o spevnenie postavy, môžeš ísť s opakovaniami kludne o niečo vyššie. Veľmi častý a dosť rozšírený mýtus je pri chudnutí (pri tzv. rysovačke) používať vysoký počet opakovaní, čo je samozrejme hluposť ak chceš udržať nejaké svaly, pretože by si musel dvíhať o poznanie ľahšie váhy a keďže sú tvoje svaly zvyknuté na impulz s vyššou váhou, je dosť pravdepodobné, že zareagujú tým, že jednoducho atrofujú (spľasnú) pokiaľ niesi obdarený perfektnou genetikou.
 
Pozor! Sú rôzne tréningové postupy, intenzifikačné metódy, systémi atď. kde sú opakovania úplne iné. Ja som načrtol len klasický základ ;)

Kontakt

Peter Muráň 0911/092 580 pepo.muran@gmail.com