Ako brať kreatín?

22.11.2016 12:39

 

Dnes ti priblížim najčastejšie kladené otázky ohľadne kreatínu. 

Ako ho brať v nasycovacej fáze? 

Žiadna nasycovacia fáza nieje potrebná. Zbytočne ti zaťaží organizmus, a nasýti ti telo kreatínom v najlepšom prípade možno o pár dní skôr.

Tak koľko ho brať?

S prehľadom ti stačí 5g denne, a ver mi, že účinok bude mať taký istý, ako keby si ho dávaš povedzme 15g denne. Ak však máš už väčší svalový základ (100kg a viac), môžeš si zdvihnúť dávku na 10g+, ktoré by som však rozdelil do dvoch dávok počas dňa.

Kedy je najlepšie brať kreatín?

Veľa ľudí si myslí, že to je krátkodobý stimulant a dáva kreatín pred tréningom. To však môže viesť ku kŕčom v žalúdku a nevolnosti na tréningu. Kreatín ťa nenaštartuje ako kofein! Je to dlhodobý stimulant, s ktorým keď telo nasýtiš tak funguje celý deň. Najlepšie je brať kreatin vtedy, keď je žalúdok najcitlivejší, kôli vstrebávaniu, čiže buď ráno nalačno, alebo tesne po tréningu.

Po tréningu ho treba brať s glukózou kôli vstrebatelnosti?

Nie netreba. Vedecké štúdie potvrdili vyššiu vstrebateľnosť kreatínu aj keď je rozmiešaný v srvátkovom proteine.

Kreatín je vhodný iba do objemovky?

Nie! Je vhodný aj do diéty, kedže ti pomôže udržať silu, a tým pádom aj svaly.

Ako dlho brať kreatín?

Ak to nebudeš preháňať s dávkou kreatínu, tak kľudne nonstop. 5 gramov ti organizmus nezaťaží ak nemáš problémy s obličkami a budeš dostatočne prijímať tekutiny.

Po koľkých týždňoch/mesiacoch prestane kreatín účinovať?

Účinkovať bude stále, keďže ti dopĺňa do svalov zásoby ATP a ADP ;)

 
Dnes ti priblížim najčastejšie kladené otázky ohľadne kreatínu. 
Ako ho brať v nasycovacej fáze? 
Žiadna nasycovacia fáza nieje potrebná. Zbytočne ti zaťaží organizmus, a nasýti ti telo kreatínom v najlepšom prípade možno o pár dní skôr.
Tak koľko ho brať?
S prehľadom ti stačí 5g denne, a ver mi, že účinok bude mať taký istý, ako keby si ho dávaš povedzme 15g denne. Ak však máš už väčší svalový základ (100kg a viac), môžeš si zdvihnúť dávku na 10g+, ktoré by som však rozdelil do dvoch dávok počas dňa.
Kedy je najlepšie brať kreatín?
Veľa ľudí si myslí, že to je krátkodobý stimulant a dáva kreatín pred tréningom. To však môže viesť ku kŕčom v žalúdku a nevolnosti na tréningu. Kreatín ťa nenaštartuje ako kofein! Je to dlhodobý stimulant, s ktorým keď telo nasýtiš tak funguje celý deň. Najlepšie je brať kreatin vtedy, keď je žalúdok najcitlivejší, kôli vstrebávaniu, čiže buď ráno nalačno, alebo tesne po tréningu.
Po tréningu ho treba brať s glukózou kôli vstrebatelnosti?
Nie netreba. Vedecké štúdie potvrdili vyššiu vstrebateľnosť kreatínu aj keď je rozmiešaný v srvátkovom proteine.
Kreatín je vhodný iba do objemovky?
Nie! Je vhodný aj do diéty, kedže ti pomôže udržať silu, a tým pádom aj svaly.
Ako dlho brať kreatín?
Ak to nebudeš preháňať s dávkou kreatínu, tak kľudne nonstop. 5 gramov ti organizmus nezaťaží ak nemáš problémy s obličkami a budeš dostatočne prijímať tekutiny.
Po koľkých týždňoch/mesiacoch prestane kreatín účinovať?
Účinkovať bude stále, keďže ti dopĺňa do svalov zásoby ATP a ADP ;)

Kontakt

Peter Muráň 0911/092 580 pepo.muran@gmail.com