Aké sacharidy príjmať v strave?

22.11.2016 12:02

 

Je veľký rozdiel sacharid a sacharid! Ak prijmeš rýchle cukry, spôsobí to zbytočne rýchle navýšenie krvného cukru, a tak isto aj rýchly pokles, čiže ostaneš hladný a unavený. Nebudem ťa zdržiavať dlhosiahlým článkom o sacharidoch, a tak ti bude stačiť vedieť rozdeľovať sacharidy aspoň na komplexné a jednoduché. Práve tým jednoduchým (rýchlym cukrom) by si sa mal poväčšinu času vyhýbať, a príjmať hlavne komplexné, ktoré tvoje telo zasýtia na dlhší čas. Môže ti pomôcť aj tabuľka s glykemickým indexom, ktorú najdeš na googli. Čím vyšší glykemický index, tým rýchlejší sacharid. Z toho vyplýva, že sa treba sústrediť hlavne na potraviny s nižším glykemickým indexom, a to napríklad nelúpaná ryža, ovsené vločky, celozrnné pečivo, zemiaky, celozrnné cestoviny atď.. Vyhýbaj sa cukru, sladkostiam, bielemu pečivu, výrobkom z bielej múky a cukru atď.. 

Zapíš si to, a zapamätaj ;)

 
Je veľký rozdiel sacharid a sacharid! Ak prijmeš rýchle cukry, spôsobí to zbytočne rýchle navýšenie krvného cukru, a tak isto aj rýchly pokles, čiže ostaneš hladný a unavený. Nebudem ťa zdržiavať dlhosiahlým článkom o sacharidoch, a tak ti bude stačiť vedieť rozdeľovať sacharidy aspoň na komplexné a jednoduché. Práve tým jednoduchým (rýchlym cukrom) by si sa mal poväčšinu času vyhýbať, a príjmať hlavne komplexné, ktoré tvoje telo zasýtia na dlhší čas. Môže ti pomôcť aj tabuľka s glykemickým indexom, ktorú najdeš na googli. Čím vyšší glykemický index, tým rýchlejší sacharid. Z toho vyplýva, že sa treba sústrediť hlavne na potraviny s nižším glykemickým indexom, a to napríklad nelúpaná ryža, ovsené vločky, celozrnné pečivo, zemiaky, celozrnné cestoviny atď.. Vyhýbaj sa cukru, sladkostiam, bielemu pečivu, výrobkom z bielej múky a cukru atď.. 
Zapíš si to, a zapamätaj ;)

Kontakt

Peter Muráň 0911/092 580 pepo.muran@gmail.com