AKÉ CVIKY SI MÁŠ VYBRAŤ DO OBJEMOVÉHO/FORMOVACIEHO TRÉNINGU?

10.05.2016 20:10

 
To záleží od mnoho faktorov. Koľko máš rokov? Ak si ešte v predpubertálnom veku (do 14 rokov), neodporúčam tažké viackĺbové cviky na ktoré treba pevnú kostru obalenú pevným svalovým základom. Ako dlho cvičíš a čo si cvičil doteraz? V tomto tiež platí postupnosť. Ak si prvý krát vo fitku, nieje dobré hneď skúšať drepy a mŕtve ťahy, ale začať jednoduchšími cvikmi, kľudne izolovanými cvikmi na strojoch, nech si svaly pomaly zvykajú na záťaž. a postupom času treba výber cvikov zmeniť za ťažšie. Taktiež je veľmi dôležité brať do úvahy tvoj zdravotný stav. Ak vieš o nejakom obmedzení, treba sa poradiť s lekárom, ktorým pohybom sa máš vyhýbať, a ktoré svaly by si mal posilniť. Ďalšou dôležitou vecou pri výbere cvikov do tréningu je fakt, že treba sval dostatočne precvičiť. Ak si máš vybrať do tréningu napríklad 3 cviky na prsia, tak treba myslieť na to, že niektorými cvikmi sa zameriavaš na vršok alebo spodok prsných svalov, takže treba vyberať také cviky, aby si precvičil prsia zo všetkých uhlov. Nezabudaj, že treba precvičiť každú svalovú partiu aby ti nevznikala čoraz vačšia svalová disbalancia (nerovnováha svalov). Je ešte veľa faktorov, ktoré môžu ovplyvniť výber cvikov, no ja som vám priblížil zatiaľ len tie najdôležitejšie.
 
Niekedy je zostaviť si vyvážený tréningový plán doslova veda :)

Kontakt

Peter Muráň 0911/092 580 pepo.muran@gmail.com